15 Mart 2013 Cuma

HAYDİ ANNE OKULA!!

Kızım 3 senedir Anaokulunda ve her sene bir defa aile katılımı etkinliği yaptım, hepsinden de çok keyif aldım.
Son turum geçen hafta idi. Sınıfa girdiğimde kızımın gözleri parlıyordu resmen, nitekim etkinlik yapmak yerine bana asistanlık yapmayı tercih etti. Malzemeleri masalara dağıttı, kutuları açtı, kartondan maket yapıyorduk , arkadaşlarına yardım etti katlamarı için, hepsinden sonra da bana gururla dönüp, “anne ben x arkadaşımınkini hazırladım” dedi.
Sonuçta kendininkini sanırım heyecandan ters katladı ama azimle hiç birimizden yardım almadan yapmayı başardı, vakti yetmediği için de tamamlayamadı, ama umrunda değildi, bana yardım etti, arkadaşlarının yanında “ o benim annem “ dedi ya, bu ona fazlasıyla yetti.
Ve o günün akşamı bana bir hüzün çöktü, Anaokulu bu sene bitiyor, eminim daha çok şey yapacağız beraber ama bu sınıf etkinliği gibi olmayacak, onun gözlerinde o gururu, o parıltıyı bu şekilde görmeyeceğim.
Bir çok anne ne yazık ki bu işi biraz külfet olarak görüyor, özellikle ilk sene aile katılımı yapan ebeveyn sayısı sınıf mevcudunun yarısından bile azdı. Çok meşgullerdi, işleri çok yoğundu, ne yapacakları hakkında fikirleri yoktu vs.
İnanın iş hergün var, bugün bitmeyen iş yarın mutlaka biter, ayrıca bütün günde değil sadece 1 saatlik bir süreç topu topu, ve iş saatleri dışında da gerçekleştirebileceğiniz bir ön hazırlık süreci.
Ama onun gözündeki mutluluk ve gurur parıltısını görmekse gerçekten bir ömre bedel.

O yüzden üşenmeyelim, ne yaptığınız önemli değil , önemli olan orda olmanız, kendini o sınıfta özel hissedeceği o 1 saati ona vermeniz. Anaokulu velileri, hepinize açık çağrı, bu dönem sona ermeden yapın bir etkinlik sınıfla, emin olun sizde çok eğleneceksiniz.

Fikriniz mi yok, işte size bir kaç örnek.
Tahta kaşıklardan kukla yapabilirsiniz.
Rüzgar gülü yapabilirsiniz.
Önceden mumla resim kağıdına görünmez resimler yapıp sulu boya yaptırarak o süprizleri bulmalarını sağlayabilirsiniz.
Origami ile basit hayvanlar yapabilirsiniz.
Deney yaptırabilirsiniz. Sirke, bulaşık deterjanı ve karbonat üçlüsü ile yanardağ bile patlatabilirsiniz.
Kurabiye süsleyebilir ve onları hep beraber yiyebilirsiniz.
Maske yaptırabilirsiniz.

İnternet müthiş bir dehliz biraz araştırarak eminim müthiş fikirler bulabilirsiniz.

Hadi biraz çalışın, emin olun yaparsınız ve sizde kendinizle gurur duyarsınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder